اصطلاحات مهم استارتاپی که باید بدانید (بخش چهارم)

تاریخ نگارش: سه شنبه, 21 دی 1400

واژگان و اصطلاحات استارتاپی حوزه ایده‌ها

 

ارائه (Pitch) :

در این قسمت صاحبان ایده، ایده استارتاپی خود را جلوی یک جمع به داوری می‌گذارند.

فایل ارائه (Pitch Disk) :

یک فایل پاورپوینت 10 اسلایدی که مهم‌ترین مسائل یک استارتاپ را برای سرمایه‌گذار مشخص می‌کند.

چرخش (Pivot) :

زمانی که احساس می‌شود استارتاپ بازدهی مناسبی ندارد باید با توجه به نیاز مشتری تغییراتی در محصول و یا خدمات ایجاد شود. یا می‌توان بر دسته‌ای خاص از مشتریان تمرکز کرد.

استارتاپ ناب (Lean Startup) :

استارتاپ ناب یک متودولوژی جدید و حرفه‌ای برای ساخت یک محصول یا کسب‌و‌کار در پایین‌ترین ریسک شکست می‌باشد که از طریق تحقیق و آزمایش علمی انجام می‌شود.

هدف از این کار کوتاه کردن چرخه توسعه محصول و فهمیدن اجرایی بودن یا نبودن مدل تجاری پیشنهادی است.

نوآوری (Innovation) :

معرفی یک ایده جدید در سازمان یا فرآیند که ممکن است به صورت محصول، خدمات یا توسعه ظهور پیدا کند.

تکرار (Iterate) :

سعی می‌شود در هر مرحله تغییر بسیار کمی در مدل کسب‌و‌کار داده شود تا دوباره مورد ارزیابی قرار بگیرد و نتایج بهتری به دست آید.

فریمیوم (Freemium) :

این یک ایده است که با توجه به آن بخشی از محصول به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می‌گیرد اما برای استفاده کامل از آن باید پول پرداخت شود.

مدل کسب و کار (Business Model) :

یک الگوی مدیریت استراتژیک است که برای توسعه مدل‌های تجاری جدید و ثبت مدل‌هایی که در حال حاضر وجود دارند.

کمینه محصول پذیرفتنی (Minimum Viable Product) :

یک محصول شامل ویژگی‌ها و امکانات پایه و اصلی که قابلیت برآورده کردن نیازهای اولیه مشتری را دارد.

 

منبع: karnakon.ir